Mietoisten Skeittilandiassa lapset kehittyvät tasatahtia – Avajaisissa mallia skuuttauksen suomenmestarilta

25.8.2020

Tavastilan koulun lähialueilla asuviin perheisiin hankittiin kesän korvalla potkulauta jos toinenkin. Leader Ravakan hankkeena valmistunut skeittiparkki on ollut kovalla käytöllä jo ennen avajaisjuhlallisuuksia, joita vietettiin lauantaina.

Lauantain avajaisissa kylän oma skeittikeidas sai lasten itse valitseman nimen Mietoisten Skeittilandia.

Avajaistapahtuma oli paljon muutakin kuin Skeittilandian juhlintaa. Paikalliset yhdistykset olivat päättäneet usean pienemmän tapahtuman sijasta satsata yhteen vähän isompaan, joten samalla vietettiin MLL Mietoisten 95-vuotisjuhlia, pelattiin jalkapallon Tavastila Cup ja avattiin seurakunnan syyskausi.

– Tämä on meille iso päivä ja taas näyttö siitä, mitä yhteistyöllä voi saada aikaan. Jokaisessa järjestössä pannaan työtunteja likoon, jotta voi tällaisia hankkeita saadaan aikaan, MLL Mietoisten puheenjohtaja Anniina Peltola sanoo.

Lue koko juttu: